Future Values

Ga in dialoog over wat je nu écht belangrijk vind en ontwerp een eigen protestbord.

Sta je wel eens echt stil bij wat je belangrijk vindt en wat niet? Hoe kan (activistische) kunst onze mening laten veranderen? Kunnen we onze waarden bijstellen en welke gevolgen heeft dit op onze toekomst? In deze workshop gaan leerlingen in dialoog over hun individuele en collectieve waarden. Vanuit de dialoog kiezen zij individueel één kernwaarde waarvoor zij in actie komen. Vanuit wat ze belangrijk vinden en welke verandering ze binnen onze maatschappij willen zien, ontwerpen leerlingen een protestbord. Ze leren hoe (beeldende) kunst impact kan hebben op maatschappelijke problemen. Op een actieve en creatieve manier ontdekken leerlingen wat zij en anderen belangrijk vinden.

Geschikt voor leerlingen vanaf 11 jaar en onderwijsmakers die meer willen weten over het faciliteren van dialoog en de impact van activistische kunst.

Leerdoelen

Analyserend
Creërend

Doelgroep

PO
VO
SBO
VSO

Programmalijn

Beeldend/Design/Erfgoed/Kunst en Technologie (PO)
Deskundigheidsbevordering
Voortgezet onderwijs (VO)

Disciplines

Beeldend
Kunst en Technologie

21ste eeuwse vaardigheden

Communiceren
Sociale en culturele vaardigheden

Data

Op aanvraag