Categorie van activiteit CmK cultuurtraject op maat, Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit (digitaal) lespakket
Doelgroep PO, VO, VSO
Leerjaar Groep 7, Groep 8 , VMBO 1-2, VMBO 3-4, HAVO 1-2, VWO 1-2-3, Brugklas

Creatieve Coded Game (escape game)

Een kist, acht teams, vijf spellen, 90 minuten:

Met deze escape game worden kunst en technologie wel heel erg spannend!

Met Creatieve Coded Game maakt je klas kennis met vele facetten van creatief programmeren: teams puzzelen met algoritmes en kraken codes door patronen te ontdekken. De spellen zijn geïnspireerd op verschillende kunstwerken en leerlingen ervaren spelenderwijs hoe een computer kijkt en denkt en tot beslissingen (of misschien wel vooroordelen) komt.

Samenwerken, plezier en ervaring: aan het eind van het spel leggen alle teams hun codes bij elkaar en kan de schatkist geopend worden. De Creatieve Coded Games is de perfecte introductie op De Creatieve Code.  

Creatieve Code in de klas 
Smaakt het naar meer? Dan staat het platform boordevol lessen die aansluiten op de spellen. Een Creatieve Code Docent kan een van die lessen in de klas geven, of de leerkrachten ondersteunen bij het zelf geven ervan.

Aanbieder(s)

MU Eindhoven

Locatie

MU - Strijp-S, Op school

Losse inkoopprijs

€225

Minimale afname: 2 klassen per school, binnen 1 dag(deel). 

Vanaf 4 klassen per school: de klas die de game het snelst oplost, wint een bezoek aan MU Hybrid Art House!

Datum

op aanvraag

Schooljaar

2024-2025, 2023-2024, 2022-2023

Te betalen met cultuurkaart

Ja

Duur

90 min (Creatieve Coded Game) + gastles/aanvullend lesmateriaal

Maximaal aantal leerlingen

32

Culturele competenties

Receptief
Reflectief

Passend bij stedelijke projecten

Dutch Design Week

Future skills

Kritisch denken
Probleemoplosvaardigheden

Disciplines

Kunst en Technologie

Meemaak-/maakactiviteit

Meemaken

Indicator(en) voor de inzet van technologie

Kunst en/of technologie inzetten om te reflecteren op de maatschappij en actualiteit: De leerling denkt na over de maatschappij/actualiteit door de inzet van kunst.
Kunst & Technologie activiteit inzetten om een kritische, open houding te stimuleren: De leerling leert zich kritisch en open op te stellen ten aanzien van technologie, technologische ontwikkelingen en/of technologische kunst.

Technologie waarmee wordt gewerkt

Programmeren/coderen
Gaming

Aansluiting met andere disciplines

Burgerschap