Categorie van activiteit Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit Museumbezoek
Doelgroep Studenten, VO
Leerjaar VMBO 1-2, VMBO 3-4, HAVO 1-2, HAVO 3-4-5, VWO 1-2-3, VWO 4-5-6, Praktijkonderwijs, Speciaal onderwijs, Brugklas

BrAInpower

Ben je klaar om kunstmatige intelligentie samen met jouw brein te gebruiken om echte problemen op te lossen? In deze workshop gaan leerlingen aan de slag met co-creatie, AI-tools en design thinking om innovatieve toepassingen en oplossingen te bedenken voor uitdagende problemen van vandaag en morgen. 

Eerst krijgen de leerlingen in groepjes een opdracht in de tentoonstelling brAInpower. Daarbij kiezen ze zelf een rol en doelgroep waarvoor ze willen ontwerpen. Wat kan een arts met AI? Of een vrachtwagenchauffeur? Een jurist? Of een onderwijsassistent? De teams gaan samen met AI op zoek naar oplossingen.

 

Thema: design, beroepen

Aanbieder(s)

Philips Museum

Locatie

Philips Museum

Losse inkoopprijs

€7,50 (inclusief materialen), begeleiders gratis

Datum

Maandag t/m vrijdag tussen 9.00-17.00 uur

Schooljaar

2024-2025

Duur

45 minuten

Minimaal aantal leerlingen

15

Maximaal aantal leerlingen

30

Vereiste aantal begeleiders

Minimaal 1 begeleider en maximaal 3 begeleiders

Culturele competenties

Creërend
Reflectief

Future skills

Probleemoplosvaardigheden
Samenwerken

Disciplines

Kunst en Technologie

Meemaak-/maakactiviteit

Maken

Indicator(en) voor de inzet van technologie

Kunst en/of technologie inzetten om te reflecteren op de maatschappij en actualiteit: De leerling denkt na over de maatschappij/actualiteit door het gebruik van technologie.
Kunst en/of technologie inzetten om te reflecteren op de maatschappij en actualiteit: De leerling denkt na over de toekomst aan de hand van de actualiteit/maatschappij.

Technologie waarmee wordt gewerkt

Kunstmatige Intelligentie