CMK

BYOR & the COMPUTER GRRRLS

Wat zie je allemaal voor je als je aan robots denkt? Is het een  jongen of een meisje? Heeft een robot eigenlijk wel een geslacht? 

Door stereotypes van computers en robots te bevragen daagt MU je samen met Bring Your Own Robot uit om nieuwe toepassingen voor robots te bedenken.

Na het bezoek aan MU gaan de leerlingen zelf aan de slag. Robots bouwen met BYOR. 

Hoe past deze figuur nou in de history of tech? Welke features en sensoren ga jij toepassen? Het eindresultaat is een interactief figuur dat -hopelijk- in geen enkel hokje past!

 

-- De expo Computer Grrrls is te bezoeken tot en met 6 oktober --

MU Play&Learn en BYOR slaan de handen ineen voor een ontdekkingsreis met robots, tech en de geschiedenis van tech. 

De leerlingen starten met een introductieles van hun eigen docent waarin het onderwerp tech vs gender onder de aandacht wordt gebracht. Leerlingen ontdekken daarin bijvoorbeeld dat de allereerste coder een vrouw blijkt te zijn: Ada Lovelace! 

Vervolgens staat een bezoek aan MU (Strijp-S) op het programma*. De workshop waarin de leerlingen met de BYOR (Build Your Own Robot) aan de slag gaan, kan aansluitend bij MU plaatsvinden of op een later moment in de school. 

 

* De expo Computer Grrrls duurt tot 6 oktober. Deze CMK-activiteit is ook daarna te boeken. Het bezoek aan de expo wordt dan vervangen door een gastles uit De Creatieve Code

Leerdoelen

Creërend
Reflectief

Doelgroep

PO

Programmalijn

Beeldend/Design/Erfgoed/Kunst en Technologie (PO)

Disciplines

Beeldend
Design
Kunst en Technologie

21ste eeuwse vaardigheden

Creativiteit
Kritisch denken
Probleemoplosvaardigheden
Sociale en culturele vaardigheden

Data

tot en met 6 oktober