Training Digitale Content

Kun jij je de dagelijkse lespraktijk nog voorstellen zonder online lesgeven en communiceren, zonder digitale lessen, oefeningen en filmpjes? Wij ook niet. De corona-maatregelen hebben deze ontwikkeling alleen maar versneld.

De huidige situatie vraagt ook om een andere aanpak en andere vaardigheden van kunstzinnige vakdocenten die projectlessen of workshops in de klas geven. En die geven hen weer meer mogelijkheden om lessen vorm te geven, zichzelf bij de leerlingen te introduceren of om de voorbereiding of reflectie van een project naar een hoger plan te tillen. Meer aanvullende, digitale content dus, met dezelfde kwaliteit als de fysieke lessen. 

Een groep van maar liefst 23 vakdocenten en mediacoaches start met dit doel op 24 november aan een training Digitale Content. De scholing is vooral heel praktisch, door te experimenteren met tools om visuele content te maken, maar de basis is natuurlijk inhoudelijk: hoe bouw je een sterke kunstles - of onderdeel - rondom de leerdoelen die je hebt gekozen? Omdat het om cultuuronderwijs gaat is de vorm ook een belangrijk middel. En, ook een aandachtspunt, waar let je op wanneer je zelf in beeld bent? Trainer Manon Bell zal al haar onderwijservaring en skills in visual storytelling inzetten om de 3 modules (24 november, 19 januari en 2 maart) zo leuk en leerzaam mogelijk te maken!